20-26 sept '24 Publicatiedatum: 22 september 2024

Van zondag tot zondag…
Afgelopen zondagavond ging ds. Blenk uit Den Haag ons voor in een voortzettingsdienst van het Heilig Avondmaal. In het Maranathacentrum ging de Bijbel ging open bij 1 Kor. 11:17-26. Een stuk over de misstanden bij het Heilig Avondmaal. De verkondiging had als kerntekst 1 Kor. 1 : 23 Want ik heb van de Heere ontvangen, wat ik u ook heb overgeleverd, dat de Heere Jezus in de nacht waarin Hij werd verraden, brood nam,… Nadat de dominee het Avondmaal mocht bedienen en de preek had gehouden, werd hij aan het eind van de dienst door de gemeente toegezongen met de woorden uit psalm 134 vers 3. Dat ’s Heeren zegen op u daal. Ds. Blenk staat namelijk vijftig jaar in het ambt als bedienaar van het Goddelijk Woord! Een halve eeuw mogen staan in de dienst van de Koning van de kerk. Dat is natuurlijk een vermelding waard. Afgelopen week heeft het RD hier ook aandacht aan besteed. We feliciteren ds. Blenk met deze dankbare en mooie mijlpaal! En we wensen hem samen met zijn vrouw alle goeds en Gods zegen toe.

Komende zondagochtend hebben we dienst in de Pniëlkerk. Kandidaat Gerco Guijt mag in deze dienst voorgaan. Hopelijk tot zondag!

Ziekte
We denken aan familie Haasnoot. Daar zijn nog steeds grote zorgen rond de gezondheid van een dochter en broeder Haasnoot zelf. We bidden om Gods voortdurende nabijheid en zegen.
We noemen ook de naam van broeder Kees van Duijvenvoorde. Hij is afgelopen dinsdag aan het chemotraject te begonnen. We bidden of de behandeling aan mag slaan en om kracht en nabijheid van de Heere.

All Together
Vorige week woensdag 11 september was de eerste avond van het All Together seizoen. De hele zaal zat vol. Wat een geweldige opkomst en wat een mooi begin van het seizoen! De avond stond in het teken van ‘Gods stem (leren) verstaan’ en Marianne Grandia ging ons daar in voor. Zij vertelde ons haar persoonlijke verhaal over ‘Waarom spreekt God en hoe?’ God verlangt ernaar om in verbinding met ons te staan. Dit doet Hij onder andere door zijn Woord, maar ook door mensen in je omgeving, een stille stem of een lied. Marianne maakte ons ervan bewust dat we soms zo druk zijn met het aan Hem te vragen, dat we vergeten stil te zijn en te luisteren. Juist in die stilte vinden we Hem. Maar toets ook hetgeen tot je komt, want in een wereld met zoveel afleiding is het soms lastig de goede weg te vinden. Vraag jezelf af of het ons of de ander vernieuwt tot Zijn beeld? Is het tot Gods eer? En tot slot, wat als God lijkt te zwijgen? Wat doe je dan? Volhard dan in gebed en aanbidding, hou je focus op God gericht en blijf erkennen wie Hij is en dat Hij er is. Stilte is iets anders dan afwezigheid.

Wij willen jullie bedanken voor deze mooie avond en ook voor de geweldige opbrengst van €321,30 voor het Leger des Heils.

All Together richt zich op jonge vrouwen uit de gemeente (ouderen zijn vanzelfsprekend ook van harte welkom!). We proberen met actuele thema’s elkaar te helpen en te bemoedigen, maar vooral een gezellige avond te hebben. Lijkt het je leuk om er een keer bij te zijn?
Op woensdag 13 november 20.00 uur, staat er een nieuwe avond gepland met Elly Hasselman. En een kleine pssst voor de mannen… die mogen deze keer ook mee! Graag tot dan! De commissie

Lidmatenkring 26-09
Ik neem hier het bericht van ds. Westland uit de kerkbode van een paar weken geleden nog een keer over: Lidmatenkringen. Het duurt nog even voor de kringen beginnen. Zelf hoop ik dit seizoen leiding te geven aan de Maranathakring. We komen samen in het Maranathacentrum en ieder is van harte welkom. De eerste avond is op donderdag 26 september. Om 20.00 uur. Dit seizoen lezen we de Hebreeënbrief. We gebruiken daarvoor het boekje van ds. H.I. Methorst: ’Het oog gericht op Jezus’. Het boekje is te koop bij Het Baken. Het is mooi als er én vertrouwde én nieuwe gezichten zullen zijn. U en jij echt welkom!

Vrouwencontact
Hierbij nodigen we alle vrouwen uit voor een nieuw seizoen van de vrouwencontactochtend Maranatha. De startdatum is donderdag 3 oktober, in het Maranathacentrum. We beginnen om 9.30 en eindigen om 11.30 uur. Het thema is …ik verga van de dorst.. Na de pauze gaan we weer creatief aan de slag. De kosten zijn 15 euro. Er is geen oppas. Opgeven kan tot uiterlijk 29 september via mail: alieguyt@hotmail.com of Mob. 06-30005008. Hartelijk welkom.

Gift
Ds Van der Plas meldde een gift van € 20,- voor de wijkkas die hij op bezoek ontving. Dank.

Bruiloft
Afgelopen donderdag mocht ik getuige zijn van de huwelijksvoltrekking van een goede vriend en collega van mij. In het centrum van Noordwijkerhout verzamelden de genodigden zich in de Witte Kerk. Wat de huwelijksdienst voor mij zo bijzonder maakte is dat ik weet dat mijn vriend een bijzonder bekeringsverhaal heeft te vertellen. Opgegroeid in een gezin waar de Bijbel niet of nauwelijks openging besloot hij op een dag samen met een kameraad de beroemde voetreis te maken naar Santiago de Compostella, een plaats in het noordwesten van Spanje. Gewoon…omdat dat kan, was zijn motivatie. Vanuit Nederland heeft hij wekenlang gelopen in het spoor van duizenden en duizenden anderen voor hem. Hij droeg een rugzak, een slaapzak, een tentje en wat andere spullen bij zich. En…een Bijbel. Hij had het plan gedurende de route te lezen uit het meest gelezen, meest vertaalde en meest invloedrijke boek ter wereld. Niet met een bepaalde intentie. Maar Gods Woord heeft kracht. Daar kwam hij achter. De oude woorden werden levend. En de Heere sprak tot zijn hart. Hij werd vernieuwd. Hij zag de Waarheid. En Jezus werd ook zijn Heer en Heiland. Vanaf dat moment veranderde er van alles in zijn leven. Bijvoorbeeld dit huwelijk met een fantastische vrouw die ook op haar hart had gekregen de Heere te dienen. En nu mogen ze dat samen doen! Wat een bemoediging dat God ook nu nog mensen roept en trekt tot het eeuwige leven. Tot eer en glorie van Zijn nooit volprezen Naam.

Namens de kerkenraad een hartelijke groet,
Bert Aandewiel