wijkactiviteiten 2023-2024

Lidmatenkring
Deze is bedoeld voor alle gemeenteleden die door middel van Bijbelstudie en gesprek verlangen naar kennis en verdieping van het geloof.
Dit seizoen lezen we met elkaar het boekje van ds J.W. Verboom: Drama, spanning en vernieuwing. Hierbij wordt het boek Nehemia geopend en worden levenslessen getrokken naar onze tijd, maar ook naar hart en leven.
De lidmatenkring wordt afwisselend gehouden in het Maranathacentrum en in de Pniëlkerk en staat onder leiding van ds Westland. Af en toe ‘springt’ onze consulent, ds Jongeneel ook ‘bij’.
De data voor het seizoen 2023-2024 zijn 4 oktober, 8 november, 13 december, 25 januari, 15 februari, 3april en 18 april.

Senioren Bijbelkring
Voor mensen die overdag gelegenheid hebben en misschien liever ’s avonds de deur niet meer uitgaan is er ook dit seizoen weer de Seniorenkring op dinsdagmorgen van 10.00-11.30 in het Maranathacentrum.
Deze kring wordt geleid door ds A.W. van der Plas. In dit seizoen wordt er aandacht besteed aan de Romeinenbrief.
Een handige leidraad is daarbij het boekje van ds H. vd Belt met de titel ‘Goudkoorts’.
De data voor het seizoen 2023-2024 zijn 26 september, 10 oktober, 14 november, 9 januari- 6 februari en 12 maart

Vrouwencontactmorgen
Ook het komende seizoen wordt er weer gelegenheid geboden om op een ontspannen wijze met vrouwen onder elkaar te zijn. Het is altijd op een donderdag.
Naast een bezinning uit de Bijbel gaan we ook creatief aan de slag.
De ochtenden beginnen om 9.30 uur, vanaf 9.00 uur is de koffie klaar.
We eindigen om 11.30 uur.
Graag uiterlijk een week van te voren opgeven via alieguyt@hotmail.com of 06-30.005.008 (graag bellen tussen 10.00-12.00uur). Hierover verschijnt ook altijd informatie in de kerkbode
De data voor het seizoen 2023-2024 zijn de donderdagmorgens 5 oktober, 7 december, 1 februari en 4 april.

Gebedskring
Samen met de Rehobothwijk komt de gebedskring van onze wijk wekelijks samen: op dinsdagavond van 19.00-20.00 in de consistorie van het Maranathacentrum.
Contactpersoon is Diana Westhuis 06-48831444

Kerst en Pasen
De wijkavond en de wijkmorgen (met broodmaaltijd) zijn altijd hoogtepunten in het wijkleven. Fijn dat voor dit seizoen ds Van der Plas nog zijn medewerking wil geven.
U/jij wordt aangeraden om de informatie in de Kerkbode goed te volgen. Voor de broodmaaltijd is opgave verplicht.
Contactpersoon is Yvonne Nijgh: 06-31172400.
Vlak voor de feestdagen wordt er ook altijd een wijkattentie bezorgd bij de oudere bewoners van de wijk, evenals bij weduwen en weduwnaars.

Scriba

Harm de Jong
Oesterbank 5
2221 KS Katwijk
E-mailadres (klik op de link om te mailen)

1 Kronieken 17:20-22

Het is zoals ons altijd is voorgehouden, HEER: zoals u is er geen, er bestaat geen andere god dan u. En wie kan zich meten met Israël, uw volk? Het is het enige volk op aarde waarvoor u zich hebt ingezet om het vrij te kopen en tot uw volk te maken, om zo voor uzelf een naam te vestigen door grootse en indrukwekkende daden: omwille van uw volk, dat u uit Egypte hebt bevrijd, hebt u vreemde volken verdreven. U hebt uw volk Israël voor altijd aan u toegewijd, en u, HEER, bent hun tot God.