Gelezen en vanuit Pastorie Zeezicht

Gelezen.

Heerlijk zal eens d’ uitkomst wezen,

voor degenen, die God vrezen,

schoon zij ’t einde nog niet zien;

zalig die tot Jezus vluchten

uit de diepte tot Hem zuchten,

met hun noden tot Hem vliên.

In de nood tot Hem gevloden

redt Hij mij uit duizend doden,

telkens even wonderbaar.

Wonderlijk zal d’ uitkomst wezen,

voor degenen die Hem vrezen,

steunen op de Middelaar.

’t Komt maar op de hoofdzaak aan,

zonder grond kan niemand staan.

- L.G.C. Ledeboer, ‘Uitkomst’, geciteerd in Oude Paden 29/3 (september 2024), p. 46

Vanuit Pastorie Zeezicht. Over een paar weken zullen de ruiten van de Nieuwe Kerk weer trillen in hun sponningen als er 1700+ mannen uit het hele land samenkomen om te zingen. De ‘hele noten’-editie van de Katwijkse Mannenzang kan op warme belangstelling rekenen: de drie (!) avonden zijn alle drie uitverkocht. Op de extra donderdageditie van 10 oktober mag ik een verbindend woord spreken en ik kijk ernaar uit om weer een avond samen te zijn (en vooral: samen te zingen) met Bert Noteboom en Marco den Toom.

Een weekje eerder is er vrouwenzang in diezelfde Nieuwe Kerk. De belangstelling voor de editie van vrijdag 4 oktober bleek zo overweldigend, dat ze voor het eerst een extra editie hebben georganiseerd, en wel op zaterdag 5 oktober. Toen de organisatie mij benaderde om daar een verbindend woord te spreken, kon ik natuurlijk geen nee zeggen! Ik ben namelijk heel benieuwd hoe de Nieuwe Kerk klinkt als er alleen maar vrouwen zijn en voel me vereerd dat ik er als man tóch bij mag zijn. Ik zag dat er nog kaartjes beschikbaar zijn op www.vrouwenzang.nl, dus vrouwen: grijp je kans. Diezelfde 5 oktober hebben we ook een uitje met de kerkenraad waar we lang naar hebben uitgekeken. Het wordt vast een dag om nooit te vergeten.

Een hartelijke groet vanaf de wurref, ook namens mijn vrouw en de gasten, uw

Door: dr. G. van Zanden
Lucas 8:15

Het zaad in de vruchtbare grond, dat zijn zij die met een goed en eerlijk hart naar het woord hebben geluisterd, het koesteren en door standvastigheid vrucht dragen.